Fundació Occident convoca la 17a edició del Concurs de Poesia Jesús Serra

"El termini d'admissió de candidatures comença avui, 28 de febrer, i s'acabarà el 25 d'abril."

Fundació Occident, pertanyent a GCO, convoca una nova edició del Concurs de Poesia Jesús Serra. La recepció de les candidatures del concurs, que enguany celebra la dissetena edició, s'inicia avui, 28 de febrer, i romandrà oberta fins dijous 25 d'abril de 2024.

El concurs té com a objectiu fomentar la creació poètica entre els autors de totes les edats, i ja ha esdevingut un referent per als amants del gènere. Al certamen hi podran participar totes les persones majors de 10 anys, sigui quina sigui la seva nacionalitat, sempre que presentin obres originals i inèdites en llengua castellana o catalana.

Els participants es classificaran en tres categories, que es repeteixen en totes dues llengües del certamen: la d'Adults (a partir dels 18 anys inclosos), amb una dotació de 2.500€; la Juvenil (dels 14 als 17 anys, ambdós inclosos), dotada de 1.500€; i la Infantil (dels 10 als 13 anys, ambdós inclosos), amb una dotació de 800€.

A més, des de l'any 2020, Fundació Occident també reconeix, a través del Premi Especial de Poesia, la trajectòria poètica d'escriptors l'obra dels quals, en castellà o català, ja està consolidada a la nostra societat. El reconeixement, que té una dotació de 5.000€, ha estat concedit als poetes Feliu Formosa (2020), Antonio Colinas (2021), Marta Pessarrodona (2022) i Eloy Sánchez Rosillo (2023).

En aquesta edició, el jurat encarregat de seleccionar les obres guanyadores del Concurs, així com l'escriptor o escriptora que es reconeixerà amb el Premi Especial, són: l'escriptora Elena Medel Navarro; l'escriptor David Castillo Buïls; l'escriptor, traductor i professor Ricardo Fernández; el poeta Carlos Zanón; i la professora i escriptora Andrea Vallbuena.

El nom dels guanyadors de les tres categories per a cadascuna de les dues llengües, a més a més del Premi Especial, es donaran a conèixer en un acte de lliurament que se celebrarà a la Torre Bellesguard de Barcelona el 28 de juny de 2024.

En paraules d'Ignacio Gallardo-Bravo, director general de la Fundació Occident, “el Concurs de Poesia Jesús Serra és un exemple clar del compromís que la nostra Fundació té amb les arts i ens enorgulleix comprovar que any rere any s'ha anat consolidant fins a convertir-se en un referent en l'àmbit de la poesia”. En aquest
sentit, assegura que "des de la seva creació, més de 14.000 persones han participat en el certamen, i estem plenament orgullosos d'apropar aquest gènere literari a tota la societat".

Totes les novetats del concurs es poden seguir a les xarxes socials de Fundació Occident amb el hashtag #poesíaJS o al web https://www.fundacionoccident.org/cat/concurs-poesia