Save the Children i la Fundació Occident amplien la seva col·laboració per impulsar l'educació a Espanya

"Fundació Occident es converteix en aliat estratègic de Save the Children i donarà suport al programa IMPULSA."

• La Fundació Occident es converteix en aliat estratègic de Save the Children i donarà suport al programa IMPULSA amb una aportació econòmica de 300.000 euros en tres anys, que beneficiarà 300 nens i nenes a Catalunya, València i el País Basc, als quals es donarà suport amb reforç escolar individualitzat.
  • La signatura de l'acord, que marca una fita significativa en la relació entre les dues organitzacions, destaca la implicació de la Fundació Occident en la lluita contra el fracàs escolar i la pobresa infantil

Save the Children i la Fundació Occident fan un pas endavant per l'educació a Espanya amb la renovació i l'ampliació de la col·laboració que les dues organitzacions mantenen des del 2020. Durant els pròxims tres anys, la Fundació Occident donarà suport, com a aliat estratègic i amb una aportació econòmica de 300.000 euros, al programa IMPULSA per al reforç educatiu en alguns dels centres en què treballa l'ONG a Catalunya, València i el País Basc. Aquesta col·laboració arribarà en forma de reforç educatiu individualitzat i regular a 300 nens i nenes en situació de vulnerabilitat als tres territoris.

L'acord s'ha materialitzat amb la signatura per part de Laura Halpern Serra, vicepresidenta de la Fundació Occident, i Andrés Conde, director general de Save the Children Espanya, fet que ha marcat una fita significativa en una relació que creix en entrar en el seu quart any. L'origen d'aquesta aliança es remunta al suport inicial de GCO (Grup Catalana Occident), a través de la seva Fundació Occident (anteriorment, Fundació Jesús Serra), al programa “Al teu costat” en el context de l'emergència per la pandèmia. Des de llavors, GCO i la seva Fundació han donat suport a Save the Children en els seus programes de lluita contra el fracàs escolar i la pobresa infantil, finançant la intervenció socioeducativa de més de 650 nens i nenes. A més, en aquesta col·laboració destaca des del principi la implicació dels empleats i empleades de la companyia, que amplia l'abast i l'impacte de l'aliança en si mateixa.

“Treballem per ajudar milers de nens i nenes a accedir a l'escola per primera vegada, a millorar la qualitat de l'ensenyament que reben dins les aules i perquè l'escola sigui sempre un espai on tots se sentin segurs i inclosos. L'educació és la palanca clau per trencar el cicle de la pobresa, i aliances com la que tenim amb la Fundació Occident, que creixen i amplien el seu impacte any rere any, són fonamentals per arribar a més famílies”, assegura Andrés Conde.

Fa poc, la Fundació Occident va poder conèixer de primera mà la feina que l'organització fa en un dels centres escolars de Trinitat Vella (Barcelona). “Vam conèixer nens i nenes d'entre 12 i 16 anys que tenen germans grans que van ser allà abans, van rebre suport en reforç educatiu de Save the Children i ara estan estudiant a la universitat o treballant. El perceben com un espai segur i d'atenció integral, al qual anar per poder fer els deures, socialitzar o rebre ajuda amb tràmits”, explica Ignacio Gallardo-Bravo, director general de la Fundació Occident. “Per a nosaltres, aquesta aliança ens permet arribar a les famílies que més ho necessiten en col·laboració amb una entitat de referència en l'ajuda a la infància”, afegeix la vicepresidenta de la Fundació, Laura Halpern.

Sobre Save the Children

Save the Children és l'organització independent líder en la promoció i la defensa dels drets de nenes, nens i adolescents. Treballa des de fa més de 100 anys per assegurar que tots els infants sobreviuen, aprenen i estan protegits. Actualment, l'organització opera a més de 115 països.

A Espanya, treballa des de fa més de 30 anys amb programes d'atenció als nens i les nenes més vulnerables, centrada en la infància en risc de pobresa o exclusió social. A través dels seus programes, proporciona una atenció integral als nens, les nenes i les seves famílies perquè la situació econòmica o d'exclusió social en què viuen no els impedeixi gaudir plenament dels seus drets i puguin assolir el màxim de les seves capacitats.