Els empleats d'Occident recullen més de 350 kg de residus en una activitat de voluntariat corporatiu a Barcelona, Madrid i Getxo

"La Fundació Jesús Serra ha organitzat, juntament amb la Fundació Ecomar, una campanya de voluntariat corporatiu per fomentar la sostenibilitat i l'economia circular."

Per celebrar el Dia de l'Assegurança, aquest any els empleats d'Occident, la marca que unirà les companyies de negoci tradicional de GCO (Grup Catalana Occident), han recollit un total de 358,2 kg de residus. Ho han fet mitjançant una acció de voluntariat corporatiu organitzada per la Fundació Jesús Serra, la fundació del grup assegurador, que va tenir lloc els dies 8, 23 i 25 de maig a la platja del Fòrum (Barcelona), a la platja d'Arrigunaga (Getxo) i al pantà de San Juan (Madrid), respectivament. En aquesta campanya, feta juntament amb la Fundació Ecomar, més d'un centenar de voluntaris d'Occident van ajudar a preservar el medi ambient recollint els residus de les seves aigües locals.

A Barcelona, els voluntaris van recollir més de 84 kg de residus; a Getxo, es van netejar més de 116 kg d'escombraries, i a Madrid, 157 kg. Segons va dir una de les participants en la campanya, Gemma Abad, “que Occident promogui aquesta mena d'accions és molt positiu, ja que fa d'altaveu i ajuda a conscienciar els treballadors d'una problemàtica tan arrelada com ho és la contaminació”. En aquest sentit, els voluntaris que van participar en la recollida de residus també van fer un taller per aprofundir en els conceptes del reciclatge, la sostenibilitat i l'economia circular.

Tal com explica el director general de la Fundació Jesús Serra, Ignacio Gallardo-Bravo, “el paper de la Fundació resulta essencial en la construcció d'una cultura comuna, ja que facilita la trobada i la participació de tots els empleats i les seves famílies en diferents programes i accions”. En aquest sentit, Gallardo-Bravo va afirmar que “a través de la realització d'aquestes iniciatives de voluntariat corporatiu, també aconseguim impulsar el compromís dels empleats d'Occident amb la societat i el medi ambient”.

Sobre la Fundació Jesús Serra

La Fundació Jesús Serra, una de les fundacions més actives d'Espanya, va néixer al si de GCO el 1998 amb l'objectiu de canalitzar les tasques de mecenatge que l'asseguradora desenvolupava des de feia ja un segle. L'entitat pren el seu nom de Jesús Serra Santamans, fundador de la companyia i ferm defensor, des de l'àmbit privat, de l'esperit i els valors humanitaris en benefici de la comunitat.