Fundació Occident renova el seu compromís amb Fundación Ecomar i amplia l'abast de la col·laboració

"La renovació d'aquest acord enforteix el compromís de totes dues fundacions amb la protecció del medi ambient i l'educació en matèria de sostenibilitat de les futures generacions"

Fundació Occident ha renovat l'acord de col·laboració amb Fundación Ecomar, fet que reafirma el seu compromís amb la protecció del medi ambient, en aquest cas de mars i oceans, i la formació ambiental per a infants en edat escolar. L'aliança té com a objectiu intensificar els esforços conjunts en la recollida de residus en costes i altres àrees, i incorpora la participació de la Fundació en la formació d'estudiants en sostenibilitat i conservació marina.

La col·laboració entre Fundació Occident i Ecomar s'enfoca en dues àrees clau:

1.       Recollida de residus en platges: l'any passat, per celebrar el Dia de l'Assegurança, els empleats d'Occident van recollir un total de 358,2 kg de residus. L'acció de voluntariat corporatiu es repetirà el 2024, novament a Barcelona, Bilbao i a Madrid (pantà de San Juan). En la campanya, els voluntaris d'Occident ajudaran a preservar el medi ambient recollint els residus de les platges i els pantans. Aquest esforç no solament millora l'estat de les nostres platges, sinó que també sensibilitza la comunitat sobre la importància de la descontaminació de les mars i els oceans.

2.       Formació ambiental d'estudiants: Fundació Occident dona suport als programes educatius i tallers organitzats per Ecomar, amb què s'han format més de 2.500 infants l'últim any, per promoure hàbits de vida saludables i el respecte pel medi ambient. La plataforma educativa ApS Ecomar, desenvolupada sobre Moodle, permet un aprenentatge dinàmic i accessible per a estudiants de diversos nivells. A més, es conviden els participants a implicar-se activament i passar a l'acció per a l'atenció del seu entorn mediambiental.

“Renovar l'acord amb Fundación Ecomar és una mostra del nostre ferm compromís amb la sostenibilitat i l'educació ambiental. Creiem que la formació de les noves generacions i l'acció directa en la protecció del nostre entorn són fonamentals per assegurar un futur sostenible i la regeneració del nostre entorn. Estem molt satisfets de col·laborar amb Ecomar i continuar treballant plegats per assolir aquests objectius”, va afirmar Laura Halpern Serra, vicepresidenta de Fundació Occident.

Per part seva, Theresa Zabell, presidenta de Fundación Ecomar, va afegir: “A Fundación Ecomar agraïm la contínua col·laboració i suport de Fundació Occident. Aquesta aliança renovada és fonamental per aconseguir els nostres objectius i crear un impacte positiu i durador en les nostres comunitats i en el planeta."

Amb la renovació d'aquest acord, Fundació Occident i Fundación Ecomar continuen treballant juntes per aconseguir mars i oceans més nets i implicant els empleats d'Occident i la comunitat en iniciatives sostenibles i educatives.