La Fundació Jesús Serra i la Fundació Balia redoblen esforços per trencar el cercle de pobresa

fundacion jesus serra fundacion baila

"La fundació del Grup Catalana Occident finançarà quatre aules de reforç educatiu a Madrid, Sevilla i Guadalajara."

La Fundació Balia i la Fundació Jesús Serra, del Grup Catalana Occident, han reforçat el seu acord de col·laboració amb l'objectiu de fer front a l'emergència social en què estem immersos. En aquest sentit, la fundació del grup assegurador, que finança des del 2005 una aula de reforç formatiu, emocional i d'hàbits saludables del Centre Balia al districte madrileny de Tetuán, donarà suport econòmic a tres aules més situades a Sevilla, Guadalajara i al barri de La Latina a Madrid.

Gràcies al suport de la Fundació Jesús Serra, als 27 nens i nenes beneficiaris del programa de la Fundació Balia al districte de Tetuan se'ls sumen 45 nens més, que rebran suport guiat per un educador dedicat exclusivament a ells. Així, doncs, un total de 72 nens i nenes d'entre 6 i 7 anys assisteixen a aquestes aules després de classe, on els guien per millorar el seu rendiment escolar, a més de motivar-los i oferir-los formació en valors, capacitats relacionals i creixement personal. El programa inclou també suport i orientació a les famílies.

Des de fa setze anys, les dues entitats col·laboren amb l'objectiu comú de lluitar contra la pobresa infantil. El model educatiu de la Fundació Balia es basa en una metodologia pedagògica molt efectiva per potenciar l'educació en valors, prevenir situacions d'abandonament i aïllament i, en definitiva, promoure des de l'acció la igualtat d'oportunitats.

Per fer-ho, el seu programa està enfocat al desenvolupament de les vuit competències clau per a l'aprenentatge permanent, definides per la Comissió de la Unió Europea. Es desenvolupen a través de quatre pilars fonamentals: l'educació en valors, l'educació emocional, el reforç escolar i l'alfabetització digital. La seva finalitat és evitar que les persones que neixen en un context de pobresa l'heretin i, així, permetre que tinguin oportunitats per prosperar i integrar-se en la societat per desenvolupar el seu potencial personal.

El director general de la Fundació Jesús Serra, Ignacio Gallardo-Bravo, va destacar que “hem considerat essencial redoblar l'esforç per trencar el cicle de la pobresa i estem convençuts que la Fundació Balia és un gran aliat per aconseguir-ho, ja que disposa d'una metodologia educativa consolidada i eficaç”. En relació amb la seva aposta per l'educació, un dels pilars de l'acció social de la fundació, va explicar que “la formació és l'eina més potent per començar a construir el futur des d'avui”.

Per part seva, la directora general de la Fundació Balia, Teresa Rodríguez, va apuntar que “treballem amb l'educació com a palanca per al canvi i el progrés social, conscients que és la millor oportunitat perquè els nens, nenes i adolescents puguin sortir del cercle de pobresa, de la pobresa heretada”.