El Grup Catalana Occident ofereix un cotxe d'ocasió en cas de sinistre total

"Aquest nou servei suposa una alternativa a la indemnització tradicional en facilitar als clients un vehicle que substitueixi l'anterior que tenien assegurat"

El Grup Catalana Occident ha posat en marxa el servei "El teu cotxe per un altre" amb el qual els assegurats d'automòbils, en qualsevol modalitat, que hagin patit un sinistre de pèrdua total tindran la possibilitat de triar entre la indemnització tradicional o bé optar per un vehicle d'ocasió. La iniciativa ja és present a les companyies Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao.

De manera general, quan un cotxe pateix una pèrdua total, el més habitual és que el client rebi una indemnització econòmica. Conscients com són dels inconvenients que aquesta situació pot generar, el Grup Catalana Occident ofereix ara a tots els seus clients amb assegurança d'automòbils una alternativa a la tradicional indemnització: poder optar per un cotxe d'ocasió gràcies al llançament del servei "El teu cotxe per un altre”.

El funcionament d'aquest servei és molt senzill. Després de la declaració de sinistre total, el client pot triar entre dues alternatives: indemnització econòmica o el servei "El teu cotxe per un altre". Si selecciona aquesta opció, el client rebrà, sense compromís, l'oferta de vehicles d'ocasió disponibles perquè pugui triar el que millor s'adapti a les seves necessitats.

Si el client està interessat en un dels vehicles d'ocasió, la companyia (Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao) es farà càrrec de tots els tràmits necessaris per retirar el vehicle sinistrat i també de facilitar el nou vehicle, sense cost addicional, perquè el client no s'hagi d'amoïnar per res. A més a més, si el vehicle escollit és de més valor que el cotxe sinistrat, el client podrà abonar la diferència; si és de menys valor, li tornarem els diners.

Avantatges d' "El teu cotxe per un altre"

Entre els principals avantatges d'aquest servei destaquen l'atenció i l'assessorament personalitzat que el client rep durant tot el procés; la gestió integral del procés en un únic tràmit i l'estalvi de temps i de desplaçaments.

Així mateix, l'assegurat pot reemplaçar la pòlissa antiga pel període de temps no consumit i ajustar amb el seu mediador les cobertures de la nova assegurança que inclou, de manera gratuïta, un any de garantia sense límit de quilometratge i una primera revisió a la xarxa de tallers Autopresto. A més, per part de la companyia, es fa entrega del nou vehicle al lloc i en l'hora indicats i es retiren les restes de l'antic.

El director de Prepersa, Antonio Gutierrez, va apuntar que "amb 'El teu cotxe per un altre' oferim una nova alternativa a la indemnització tradicional i d'aquesta manera reforcem el nostre compromís per desenvolupar noves solucions per als nostres clients. Aquesta vegada, i sempre que el client ho demani, facilitem la tasca de trobar un vehicle als assegurats que s'han quedat sense el seu cotxe".

Un projecte d'Xplora

"El teu cotxe per un altre" és una idea que ha estat concebuda i dissenyada a Xplora, el programa d'intraemprenedoria amb què el Grup Catalana Occident impulsa la innovació, el coneixement i l'anàlisi de les tendències que marcaran el futur del sector assegurador entre els seus empleats. Des dels seus inicis, els empleats han aportat a Xplora més de 175 idees, de les quals 33 han arribat al nivell de «suportades», 5 han estat aprovades pel Comitè d'Innovació, 7 s'han integrat en projectes estratègics i 4 han estat incorporades a iniciatives internes o s'han materialitzat en productes i serveis.

En concret, la idea d' "El teu cotxe per un altre" sorgeix del repte proposat als empleats per desenvolupar nous serveis personalitzats que millorin l'experiència del client. En aquest sentit, aquesta solució minimitza els inconvenients que pot suposar la declaració d'un sinistre de pèrdua total en les assegurances d'automòbils en proporcionar al client, de manera àgil i ràpida, la possibilitat d'accedir a un vehicle d'ocasió davant la tradicional indemnització.

"La clau en l'adaptació als reptes del futur no està només en la tecnologia, sinó sobretot en les persones. Per això, estem impulsant la innovació a tot el Grup mitjançant el nostre programa Xplora, un ambiciós pla de transformació cultural i organitzativa que uneix formació, programes d'intraemprenedoria i la creació d'un ecosistema d'innovació oberta", va indicar la directora d'Innovació del Grup Catalana Occident, Laura Cots.