Grup Catalana Occident s'adhereix a l'Aliança d'Assegurances per a les Emissions Netes Zero de les Nacions Unides

"Amb aquesta unió, el grup assegurador es compromet a reduir a zero les emissions netes de les seves carteres de subscripció d'assegurances i reassegurances de cara al 2050."

Com a part de la seva estratègia de sostenibilitat, Grup Catalana Occident ha formalitzat la seva adhesió a l'Aliança d'Assegurances per a les Emissions Netes Zero (Net-Zero Insurance, NZIA, per les seves sigles en anglès), establerta per la Iniciativa Financera del Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient (UNEP FI). Aquesta aliança, formada per quinze asseguradores i reasseguradores a escala mundial, té com a objectiu assolir la neutralitat d'emissions amb efecte d'hivernacle de cara al 2050 en les seves carteres de subscripció d'assegurances i reassegurances, per contribuir així a limitar l'augment de la temperatura global l'any 2100 a 1,5 ºC per sobre dels nivells preindustrials.

Per aconseguir aquest compromís, Grup Catalana Occident es fixarà objectius intermedis progressius i basats en la ciència, que li permetin contribuir a la neutralitat climàtica i equilibrar de la millor manera possible l'ambició científica, els perfils de risc i les tendències en descarbonització de l'economia mundial. Igualment, informarà anualment sobre els progressos aconseguits en relació amb els objectius adoptats.

A més, els compromisos adquirits per les asseguradores i reasseguradores estan acreditats per "Race to Zero" de l'ONU, una campanya global que reuneix empreses, ciutats, regions i inversors amb l'objectiu d'aconseguir zero emissions netes de carboni de cara al 2050. Les metes pactades són revisades per un grup independent d'experts, compost per científics i tècnics professionals.

El conseller delegat de Grup Catalana Occident, Hugo Serra, va afirmar que “com a grup assegurador, creiem que el sector de les assegurances juga un paper clau en la lluita contra el canvi climàtic, no només mitigant els efectes econòmics dels desastres naturals, sinó també a través de la nostra capacitat de prevenció de danys”. Serra va afegir que “estem convençuts que la indústria asseguradora pot desenvolupar un paper clau per accelerar la transició cap a una economia baixa en carboni, tant a través de les nostres decisions d'inversió com a través de les cobertures d'assegurances que oferim als nostres clients”.

Compromís amb la sostenibilitat

Grup Catalana Occident integra en la seva estratègia la creació de valor sostenible, enfocant la seva activitat no només a l'obtenció de resultats, sinó també a afavorir el benestar de les persones i del conjunt de la societat. En virtut d'això, assumeix el compromís d'integrar en la seva estratègia una gestió responsable i sostenible en els aspectes mediambientals, socials i de govern.

En aquest sentit, fa costat els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), està adherit als 10 principis del Pacte Mundial de les Nacions Unides i és signatari dels Principis per a la Sostenibilitat en Assegurances (PSI) i dels Principis per a la Inversió Responsable (PRI).  L'estratègia del grup en matèria climàtica es recull en la seva política de canvi climàtic i medi ambient, en què s'estableixen compromisos concrets i processos de millora en l'acompliment ambiental i la prevenció de la contaminació.