Grup Catalana Occident s'adhereix a Nactiva, el primer market builder per a la protecció i regeneració del capital natural al Mediterrani

"El grup assegurador és partner fundador de la plataforma, que té com a finalitat identificar, seleccionar, dissenyar, buscar finançament i donar suport a la implantació de projectes empresarials que activin l'estoc de recursos naturals del Mediterrani. "

El Grup Catalana Occident se suma a la creació de Nactiva, el primer market builder de protecció i regeneració del capital natural que pretén generar un impacte transformador a tota la regió mediterrània. Com a partner fundador de la iniciativa, el grup assegurador reforça el seu compromís amb la sostenibilitat, donant suport a una plataforma que té com a objectiu generar un triple impacte en el territori, en els àmbits ecològic, social i empresarial.

Nactiva és una societat de benefici i interès comú (SBIC) finançada per seus partners, entre els quals hi ha el Grup Catalana Occident. Amb seu a Barcelona, la plataforma destina tots els seus ingressos i futurs beneficis a identificar, seleccionar, dissenyar, accelerar, aconseguir finançament i donar suport a la implantació de projectes empresarials que regenerin el capital natural del territori en quatre àrees temàtiques: Aigua, Litoral, Boscos i Terra.

Segons paraules de la directora de relació amb inversors i sostenibilitat del Grup Catalana Occident, Nawal Rim, “per a nosaltres és una gran satisfacció i responsabilitat formar part del primer market builder per a la protecció i regeneració del capital natural, una iniciativa que neix amb l'objectiu de connectar agents econòmics i socials per generar impacte positiu en els territoris on operem”. En aquest sentit, Rim ha expressat que “al Grup Catalana Occident sempre hem integrat en la nostra estratègia la creació de valor sostenible, per tal d'obtenir bons resultats financers i afavorir el benestar dels nostres grups d'interès i el de les diferents comunitats on estem presents”.

Per part seva, el CEO i fundador de Nactiva, Joan Cabezas, ha assegurat que “Nactiva neix com una plataforma col·lectiva d'activació de projectes de “Business & Nature” amb un objectiu d'impacte transversal amb escala i generació de valor”. Un projecte que, segons indica el mateix Cabezas, “no seria possible sense la col·laboració dels nostres partners fundadors”.

Nactiva, que en la seva fase de concepció ha estudiat més de 25 iniciatives existents, inicia les seves activitats amb focus en la implantació de cinc programes i una desena de projectes que s'emmarquen en quatre grans àrees temàtiques: Nactiva Boscos, per al desenvolupament de projectes de gestió forestal sostenible als boscos mediterranis; Nactiva Terra, centrat en el desenvolupament d'una cadena de valor integrada per al cultiu, processament i distribució de productes de proteïna vegetal, així com en el desenvolupament de l'agricultura tecnificada i regenerativa per a la producció de verdures i hortalisses a prop d'àrees metropolitanes; Nactiva Litoral, per al desenvolupament d'un nou model concessional per a la transformació dels ports en espais ecoproactius i de regeneració de la biodiversitat; i Nactiva Aigua, per a la transformació de les colònies industrials del riu Llobregat en hubs d'R+D de capital natura i desenvolupament de negocis de turisme, oci, educació i wellness.