El Grup Catalana Occident signa un acord de col·laboració amb l'Observatori dels Sistemes Europeus de Previsió Social Complementària

"El pacte s'emmarca dins l'interès del grup assegurador per abordar els reptes referents a la longevitat i la necessitat de l'estalvi a llarg termini"

El Grup Catalana Occident ha signat un conveni de col·laboració amb l'Observatori dels Sistemes Europeus de Previsió Social Complementària. Aquest organisme té com a objectiu la investigació i la difusió dels diversos sistemes de previsió social complementària existents a Europa i també analitzar les seves possibles reformes.

Amb aquest acord, ambdues entitats es comprometen a treballar conjuntament, a més de generar sinergies de coneixement i estudi d'aquells factors que incideixin en els sistemes actuals, cercant millores i noves propostes de valor.

El projecte suposa un pas més en el compromís del grup assegurador per transmetre a la societat la importància d'afrontar la longevitat amb previsió, així com traslladar els beneficis que el sector assegurador pot aportar en aquest àmbit i també en la protecció i el benestar de la població sènior.

El director general del negoci tradicional del Grup Catalana Occident, Juan Closa, va subratllar que ''el sector assegurador ha d'afrontar els reptes que la longevitat planteja a la societat amb relació a les pensions, la dependència i la salut de les persones''. En aquest sentit, el directiu es va mostrar convençut que ''les activitats d'investigació de l'Observatori dels Sistemes Europeus de Previsió Social Complementària enriquiran el debat que, avui dia, s'està produint pel que fa a la reforma dels sistemes de pensions de la majoria de països d'Europa''.

Per part seva, el director de l'Observatori dels Sistemes Europeus de Previsió Social Complementària, el doctor Francisco Javier Varea, va comentar que ''estem molt agraïts al Grup Catalana Occident per haver-nos donat suport des del principi. Ha estat un actor imprescindible per impulsar el projecte i ens ha permès celebrar ja algunes de les activitats que marcaran la nostra agenda com ara els Cicles de Debats en Línia, unes sessions en què experts de diverses disciplines tracten temàtiques relacionades amb la previsió social complementària en l'estat del benestar''.