La Fundació Jesús Serra convoca la XII edició del seu Concurs de Poesia

"La Fundació Jesús Serra, del Grup Catalana Occident, ha convocat la XII edició del Concurs de Poesia Fundació Jesús Serra en llengua castellana i catalana, l’objectiu del qual és impulsar la creació dins d’aquest gènere literari. En les onze edicions anteriors que s'han realitzat, s'han presentat un total de 11.000 poemes d’autors de més de 30 països, com, a més d’Espanya, Canadà, Brasil, Colòmbia, Bèlgica, Croàcia o Qatar."

El termini per a la presentació de poemes s’estén des del 2 de gener fins al 30 d’abril de 2019 i ha de fer-se a través de la pàgina web www.poesiafjs.com. El certamen es divideix en tres categories: “A”, per a principiants a partir de 18 anys; “B”, per a autors d’entre 14 i 17 anys; i “C”, dirigida a concursants d’edats compreses entre els 10 i 13 anys. Les tres categories disposen d’una modalitat en castellà i una altra en català.

La dotació dels premis serà de 2.500€ per a la categoria “A”, 1.500€ per a la “B” i 800€ per a la “C”, per a cada llengua en els tres casos. Com a novetat, la Fundació Jesús Serra convidarà els guanyadors a participar en el cicle “Veus Noves”, coorganitzat amb l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya (ACEC), que servirà com a plataforma de llançament per a autors novells.

El Concurs de Poesia de la Fundació Jesús Serra compta amb un jurat format per prestigiosos escriptors i professionals del món de la cultura com ara na Josefa Contijoch (Premi de Poesia Miquel Martí i Pol 1981 i Premi de Poesia Salvador Espriu 1994), el professor Ricardo Fernández Aguilà, els joves talents Elena Medel (Premi Andalucía Joven 2001, Premi Fundació Princesa de Girona Arts i Lletres 2016) i Alejandro Krawietz, a més de la incorporació aquest any d’en David Castillo Buïls (Premi Carles Riba 1997, Premi Crexells 1999 i Premi Sant Jordi 2001), que aportarà experiència i coneixements a aquesta nova edició.

Els premis es decidiran durant la segona setmana del mes de juny i la cerimònia de lliurament tindrà lloc el dia 29 del mateix mes a Barcelona. “És important que donem suport a la cultura en la nostra societat, aquest Concurs ajuda a potenciar la creació poètica i a protegir-la. La poesia és la millor forma de verbalitzar les emocions, com ho va fer Jesús Serra, el fundador del Grup Catalana Occident, en els moments més difícils de la seva vida, va ser un amant incondicional d’aquest gènere literari”, afirma en Federico Halpern, president de la Fundació Jesús Serra.

Per a n’Elena Medel, “els premis són una excel·lent oportunitat per descobrir noves veus i potenciar un art que té cada vegada més presència a la nostra societat i a la nostra joventut. Hem d’aprofitar totes les eines que ens ajuden a encoratjar a aquells que volen ser escoltats, però encara no han trobat la seva oportunitat”. Segons en David Castillo, “accions com el Concurs de Poesia de la Fundació Jesús Serra són projectes en els que t’involucres per convenciment. És important recolzar i acompanyar aquesta mena d’iniciatives que permeten ser un altaveu de l’art per arribar als lectors i escriptors més joves d’una manera atractiva i interessant”.

Totes les novetats publicades a Twitter i Instagram es poden trobar amb el hashtag #PremioPoesíaFJS.