La gestora de fons del Grup Catalana Occident modifica la seva política d'inversions per promoure principis sostenibles mediambientals i socials.

La gestora de fons d'inversió del Grup Catalana Occident, GCO Gestió d'Actius, ha modificat la política d'inversió de tots els seus fons per aplicar criteris d'inversió socialment responsable (ISR), per la qual cosa, les seves inversions es guiaran per principis sostenibles i financers.

Després de la modificació, tots els fons promouran característiques mediambientals o socials en la selecció dels seus actius financers, i compliran, així, l'article 8 del Reglament 2019/2088 de la Unió Europea sobre la divulgació d'informació relativa a la sostenibilitat al sector dels serveis financers. Concretament, les noves polítiques d'inversió dels fons del Grup Catalana Occident promouen característiques mediambientals enfocades a la descarbonització, mitjançant la reducció de les emissions d'efecte d'hivernacle, i també l'eficiència en l'ús de recursos energètics i en l'emissió i gestió de residus. També promouen característiques socials, entre les quals destaquen la protecció dels drets humans, la seguretat i la salut a la feina i l'ètica en els negocis. Tot això es fa mitjançant screening positiu, seleccionant les empreses amb millor qualificació sostenible, i també negatiu, aplicant criteris d'exclusió d'algunes activitats econòmiques i d'incompliments normatius.

Els diferents fons d'inversió es mantindran en les mateixes categories que ostentaven fins a la data, cobriran una àmplia gamma d'opcions d'inversió i oferiran la possibilitat de diversificar el patrimoni en actius, tant de renda fixa com de renda variable, de mercats nacionals i internacionals.

Grup Catalana Occident està treballant també per promoure, molt aviat, característiques mediambientals o socials en la selecció dels actius financers en la seva oferta d'unit linked, plans de pensions i EPSV.

Compromís amb la sostenibilitat

Aquestes novetats s'emmarquen en el compromís estratègic del Grup Catalana Occident amb les millors pràctiques de govern corporatiu i sostenibilitat, per contribuir al desenvolupament social i econòmic, respectant els drets humans i el medi ambient. Al seu torn, responen al Pla d'Acció Europeu que recull el Pacte Verd Europeu de la Unió Europea, que té l'objectiu de ser climàticament neutra l'any 2050 i finançar un desenvolupament sostenible.

En paraules de la subdirectora general i directora d'Inversions del Grup Catalana Occident, Elena Nabal, “el sector financer juga un paper fonamental en la consecució de l'objectiu europeu de ser climàticament neutra el 2050, amb la canalització de les seves inversions cap a productes i serveis respectuosos amb el medi ambient, i també la integració la sostenibilitat en els processos de gestió de riscos i estratègies de negoci”.

Sobre GCO Gestió d'Actius

GCO Gestió d'Actius disposa d'una gamma diversificada de fons d'inversió de renda fixa, variable o mixta, la qual cosa li permet oferir als clients un producte adaptat al seu perfil, en funció del risc que vulguin assumir, l'objectiu d'estalvi i la capacitat d'inversió.