La iniciativa “La teva ciutat s'omple de pianos” arriba a Logronyo

"La Fundació Jesús Serra i el Concurs Internacional Maria Canals, en col·laboració amb l'Ajuntament de Logronyo, vestiran la capital de La Rioja amb 7 pianos el pròxim 29 de setembre."

La iniciativa “La teva ciutat s'omple de pianos” de la Fundació Jesús Serra, de GCO (Grup Catalana Occident), i el Concurs Internacional de Música Maria Canals fa la seva última parada del 2023 a Logronyo. El divendres 29 de setembre, hi haurà 7 pianos repartits pels emplaçaments més importants de la ciutat.

Durant un dia, els logronyesos i els vianants podran gaudir de la música dels pianos a l'aire lliure gràcies al suport de l'Ajuntament de Logronyo i el Conservatori Professional de Música Eliseo Pinedo. Algunes de les cèntriques ubicacions són l'ajuntament de Logronyo, la plaça Glorieta, l'Espolón o la plaça de San Bartolomé, on tothom que s'acosti a un d'aquests pianos se sorprendrà amb aquesta iniciativa que arriba per primera vegada a la capital de La Rioja.

Des de les 11.00 fins a les 20.00, els pianos estaran disponibles per a músics, centres escolars, estudiants de conservatori, nens i qualsevol aficionat o curiós d'aquest instrument. Entre els 7 instruments que hi haurà disponibles per tocar, destaquen dos pianos de gran cua, que habitualment només es troben als grans auditoris i que per un dia estaran a l'abast de tota la ciutadania.

Les ubicacions dels 7 pianos són:

1.- Ajuntament de Logronyo

2.- Carrer Juan XXIII (entre C/Jorge Vigón y C/ Doctores Castroviejo)

3.- Plaça de San Bartolomé

4.- Plaça de La Redonda (plaça del Mercat)

5.- Carrer Bretón de los Herreros

6.- El Espolón

7.- Gran Vía amb carrer San Antón

Els millors moments de la jornada es podran compartir a les xarxes socials a través de fotografies, vídeos i missatges amb l'etiqueta #PianosLogroño.

"Des de l'Ajuntament de Logronyo ens hem sumat a aquesta interessant iniciativa, que encaixa en la nostra aposta per dinamitzar la ciutat, per treure la cultura, l'art i la música als nostres carrers", destaquen des de la regidoria de Promoció de la Ciutat.

El projecte “La teva ciutat s'omple de pianos” pretén promoure la divulgació i la pràctica musical a través de la participació ciutadana. Es tracta d'una de les activitats més destacades que organitzen de manera conjunta la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals per acostar la música a la població de tota la geografia espanyola.

Logronyo era una de les parades pendents que teníem en aquesta iniciativa i poder-ho fer realitat l'any en què celebrem el nostre 25è aniversari ho fa encara més únic. Esperem que la ciutat ens aculli amb moltes ganes i ens mostri l'amor que sent per l'art i la música en directe”, afirma Ignacio Gallardo-Bravo, director de la Fundació Jesús Serra.

Per part seva, el director del Concurs Maria Canals, Jordi Vivancos, va voler recalcar la importància d'aquest projecte. “Estem feliços de poder oferir una iniciativa tan bonica com “La teva ciutat s'omple de pianos”, amb la qual podem acostar la música i el piano a la societat, a més de donar a conèixer els millors talents del país i fomentar la participació en el prestigiós Concurs Internacional de Música Maria Canals”, explica.

L'estreta col·laboració entre Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals ha permès portar aquesta activitat cultural a diverses ciutats de tot el territori com ara Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Cadis, Màlaga, Salamanca, Toledo, Santiago de Compostel·la, València, Lleó, Granada, Sant Sebastià, Saragossa, Càceres, Santander, Còrdova o Palma.