La iniciativa “La teva ciutat s'omple de pianos” converteix els carrers i places de Madrid i Logronyo en escenaris de música

"Durant el mes de setembre, la Fundació Jesús Serra i el Concurs Internacional Maria Canals han vestit les dues ciutats amb pianos de cua i música a l'aire lliure."

La teva ciutat s'omple de pianos”, la iniciativa de la Fundació Jesús Serra, de GCO (Grup Catalana Occident), i el Concurs Internacional de Música Maria Canals, ha fet durant el mes de setembre, després d'haver visitat Còrdova i Palma de Mallorca a la primavera, les seves dues últimes parades del 2023 a les ciutats de Madrid i Logronyo. D'aquesta manera, els ciutadans de les dues localitats han pogut gaudir de la música a l'aire lliure en escenaris improvisats que han albergat pianos de cua.

En el cas de la capital espanyola, 10 pianos, 2 de gran cua, es van ubicar el passat 22 de setembre al barri de Las Letras, el cor cultural de la ciutat. En concret, espais com la plaça de Murillo o la plaça de Platerías es van convertir en llocs on els ciutadans es van poder acostar i interpretar una partitura, amb l'acompanyament d'un músic professional.

Pel que fa a la capital de La Rioja, el passat 29 de setembre es van repartir 7 pianos, 2 de gran cua, pels emplaçaments més importants de la ciutat per primera vegada en la història de la iniciativa. D'aquesta manera, els logronyesos van poder tocar aquest instrument en espais com la plaça de San Bartolomé o el carrer Bretón de los Herreros.

El projecte “La teva ciutat s'omple de pianos” és una de les activitats més destacades que organitza la Fundació Jesús Serra durant l'any, i té l'objectiu de promoure la divulgació i la pràctica musical a través de la participació ciutadana.

El director de la Fundació Jesús Serra, Ignacio Gallardo-Bravo, va assegurar que “tanquem la gira de “La teva ciutat s'omple de pianos” d'aquest 2023 amb dos èxits de participació ciutadana i molta diversitat, tocant música als diversos pianos que posem a disposició de tothom”. En aquest sentit, va afirmar que “volem agrair encaridament, tant a institucions com a conservatoris i escoles de música, les facilitats i la col·laboració que ens brinden a cada ciutat on desembarquem”.

Per part seva, el director del Concurs Internacional de Música Maria Canals va expressar que “estem feliços de poder oferir una iniciativa tan bonica com “La teva ciutat s'omple de pianos”, amb la qual podem acostar la música i el piano a la societat, a més de donar a conèixer els millors talents del país i fomentar la participació en el nostre prestigiós concurs”.

L'estreta col·laboració entre la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals ha permès portar aquesta activitat cultural a altres ciutats del territori, com Barcelona, Bilbao, Sevilla, Cadis, Màlaga, Salamanca, Toledo, Santiago de Compostel·la, València, Lleó, Granada, Sant Sebastià, Saragossa, Càceres, Santander, Còrdova o Palma de Mallorca.