“La teva ciutat s'omple de pianos” torna a Madrid amb noves ubicacions

"La iniciativa de la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals aterra a la capital amb 10 pianos de cua el pròxim 14 d'octubre, i porta com a novetat l'elecció d'ubicacions emblemàtiques de la ciutat dins del seu recorregut."

La Fundació Jesús Serra, del Grup Catalana Occident, i el Concurs Internacional de Música Maria Canals acosten un any més la pràctica del piano a tota la població amb la seva iniciativa “La teva ciutat s'omple de pianos”. Divendres 14 d'octubre, Madrid s'omplirà de música amb 10 pianos de cua repartits per enclavaments importants de la ciutat, amb noves ubicacions que faran les delícies dels vianants de la capital.

Gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de Madrid i l'Asociación de Comerciantes del Barrio de las Letras, els madrilenys i tots els visitants podran gaudir de l'art i la fusió musical en un marc inigualable.

En aquesta edició, els pianos estaran situats en alguns dels emplaçaments més emblemàtics de la ciutat, amb què es pretén sorprendre tots els qui s'acostin a gaudir de la iniciativa. La plaça de Platerías, la plaça de La Ópera, la plaça de La Villa o la plaça de Jacinto Benavente s'incorporen com a novetat a la llista d'ubicacions, que es completen amb la plaça de Canalejas, la Casa Museu Lope de Vega, la Carrera de San Jerónimo, l'encreuament dels carrers Sevilla i Alcalá o la plaça de Las Cortes.

Entre les 11 del matí i les 8 de la tarda, els pianos es posaran a disposició de músics professionals, estudiants de conservatori de música, de dansa i d'escoles de música, nens i aficionats per convertir Madrid en un gran escenari de música en directe. Entre les joies musicals que hi haurà disponibles per tocar, destaquen dos pianos de gran cua, que habitualment només es troben als grans auditoris i que per un dia estaran a l'abast de tota la ciutadania.

Les ubicacions dels 10 pianos a Madrid són:
1. Plaça de Canalejas
2. Plaça de Platerías
3. Casa Museu Lope de Vega
4. Carrera de San Jerónimo (al costat de l'hotel Palace)
5. Encreuament Sevilla i Alcalá (al costat de l'hotel Four Seasons)
6. Carrer Albereda 15 (al costat del parc infantil)
7. Plaça de Las Cortes (jardí davant Congrés)
8. Plaça de Jacinto Benavente
9. Plaça de La Ópera (al costat del Teatro Real)
10. Plaça de La Villa

Els millors moments de la jornada es podran compartir a les xarxes socials a través de fotografies, vídeos i missatges amb l'etiqueta #PianosMadrid.

El projecte “La teva ciutat s'omple de pianos” pretén promoure la divulgació i la pràctica universal de la música a través de la participació ciutadana. Es tracta d'una de les activitats més destacades que organitzen de manera conjunta la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals per acostar la música a la població de tota la geografia espanyola.

Madrid ens acull un any més per celebrar 'La teva ciutat s'omple de pianos'. El 14 d'octubre volem que els madrilenys i tots els visitants de la ciutat se sorprenguin i gaudeixin dels moments inoblidables que ens ofereix la iniciativa. Les noves ubicacions ens permetran inundar de música llocs emblemàtics de la capital i aconseguir que Madrid s'ompli de pianos i de melodies”, afirma el director de la Fundació Jesús Serra, Ignacio Gallardo-Bravo.

D'altra , el director del Concurs Maria Canals, Jordi Vivancos, destaca la importància d'aquest projecte. “És un luxe poder fer realitat una iniciativa tan especial com 'La teva ciutat s'omple de pianos', amb la qual no només acostem la música i el piano a la societat, sinó que també podem donar a conèixer els millors talents del país i fomentar la participació en el prestigiós Concurs Internacional de Música Maria Canals”, explica.

L'estreta col·laboració entre la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals ha permès portar aquesta activitat cultural a diverses ciutats a tot el territori com Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Cadis, Màlaga, Salamanca, Toledo, Santiago de Compostel·la, València, Lleó, Granada, Sant Sebastià, Saragossa, Càceres o Santander.