La teva ciutat s'emplena de pianos, una iniciativa de la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals, arriba a Granada

"La Fundació Jesús Serra, del Grup Catalana Occident, i el Concurs Internacional de Música Maria Canals continuen el recorregut de la seva destacada iniciativa La teva ciutat s'emplena de pianos, amb la qual ompliran de música els carrers de Granada el divendres 20 de setembre. Diferents racons d'aquesta ciutat acolliran set pianos de cua per convertir-se en autèntics escenaris de música a l'aire lliure, on els granadins i tots els visitants podran gaudir de l'art i la fusió en un marc inigualable. La jornada gaudeix del suport de l'Ajuntament de Granada, l'Orquesta Ciudad de Granada i el Patronat de l'Alhambra."

Els pianos estaran situats en espais emblemàtics del nucli històric, com el palau de Carles V, al turó de l'Alhambra, que aquest any celebra el seu 35è aniversari com a monument declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. Un altre dels pianos serà al Mirador de San Nicolás, en ple barri de l'Albaicín, des d'on es pot veure l'Alhambra des del seu punt més privilegiat i on la vista arriba fins als cims de Sierra Nevada. Altres localitzacions on la música clàssica i el flamenc prendran els carrers seran la Plaza de las Pasiegas, la Plaza de la Universidad o la Plaza Nueva.

Entre les 11 del matí i les 8 de la tarda, aquests pianos es posaran a disposició de músics professionals, estudiants de conservatori i d'escoles de flamenc, nens i aficionats, que convertiran la ciutat de Granada en un gran escenari de música en directe. Tots els assistents podran gaudir d'autèntiques joies musicals, entre les quals destaquen dos pianos de gran cua, uns instruments que habitualment només es troben als grans auditoris i que, per un dia, estaran a l'abast de tota la ciutadania. Aquests instruments són un Bösendorfer Imperial i un Yamaha CFIII, i la resta de pianos de cua són Yamaha C7 (tres quarts de cua) i C3 (mitja cua).

Les localitzacions dels set pianos a Granada seran:

1. Plaza de la Universidad

2. Plaza de las Pasiegas

3. Carrera de la Virgen

4. Plaza Nueva

5. Plaza Mirador de San Nicolás

6. Boulevard de l'Avda. de la Constitución

7. Palau de Carles V

Els millors moments de la jornada es podran compartir a les xarxes socials a través de fotografies, vídeos i missatges amb l'etiqueta #PianosGranada.

El projecte La teva ciutat s'emplena de pianos té com a objectiu promoure la divulgació i la pràctica universal de la música a través de la participació ciutadana. Es tracta d'una de les activitats més destacades que organitzen de manera conjunta la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals per apropar la música a la població de tota la geografia espanyola.

“Continuem el camí de “La teva ciutat s'emplena de pianos” amb una parada màgica en una ciutat com Granada, on es reflecteix i es viu la passió per l'art i la música. Per a nosaltres és un luxe poder oferir aquest dia a tots els granadins i gaudir del suport tant de l'Ajuntament com de tota la ciutadania, que sabem que el tindrem”, afirma Laura Halpern, vicepresidenta de la Fundació Jesús Serra. Per part seva, Jordi Vivancos, director del Concurs Maria Canals, recalca la importància d'aquest projecte, a través del qual “aconseguim acostar la música i el piano a tota la societat i, a més, podem donar a conèixer i fomentar la participació dels millors talents del país amb el prestigiós Concurs Internacional de Música Maria Canals”.

La regidora de Cultura de l'Ajuntament de Granada, Lucía Garrido, ha mostrat la seva satisfacció per poder dur a terme aquesta iniciativa en una ciutat que “desborda música” i que té una gran tradició com a “bressol de compositors i intèrprets”, i ha animat a tots els granadins perquè aquest divendres participin en l'activitat i en gaudeixin. “Volem que la gent surti al carrer i gaudeixi de la música, perquè aquesta ciutat és cultura i el compromís de l'Ajuntament per potenciar-la i poder convertir-nos el 2031 en la Capital Europea de la Cultura serà una constant de totes les iniciatives que anirem posant en marxa”, ha assenyalat Garrido.

L'estreta col·laboració entre la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals ha permès portar aquesta activitat cultural a diverses capitals com Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Cadis, Màlaga, Salamanca, Toledo, Santiago de Compostel·la, València o Lleó. Després de Granada, la iniciativa viatjarà a la ciutat de Madrid el 24 d'octubre.