Occident, la marca que unificarà les companyies de negoci tradicional de GCO (Grup Catalana Occident), llança una assegurança per a habitatges d'ús turístic

"Aquesta nova modalitat s'ha dissenyat amb cobertures exclusives per protegir tant l'arrendatari com l'arrendador."

Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros, Seguros Bilbao i NorteHispana Seguros, que s'uniran sota la nova marca Occident, han llançat Llar ús turístic, una nova modalitat dissenyada específicament per a habitatges turístics. El producte neix amb l'objectiu d'oferir la millor resposta a les necessitats dels propietaris de pisos o cases de lloguer amb aquesta fórmula d'arrendament cada vegada més habitual.

Segons les últimes dades disponibles de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), l'agost del 2022, a Espanya hi havia més de 311.500 habitatges d'ús turístic i 1,56 milions de places ofertes. En la mateixa línia, el 61% del total de municipis espanyols té habitatges turístics, que en alguns casos arriben a representar més del 20% del total de llars censades en la localitat.

En resposta a aquesta realitat, Llar ús turístic s'adreça exclusivament a habitatges turístics propietat d'una persona física en què no s'ofereixen serveis addicionals més enllà del lloguer. Protegeix tant l'arrendador com l'arrendatari. D'una banda, el propietari està protegit davant d'actes vandàlics o malintencionats causats per l'arrendatari i amb una cobertura de reemborsament de reserves en cas de sinistre greu que inhabiliti l'ús de l'habitatge. A més, la pòlissa també inclou cobertura de responsabilitat civil per al propietari del pis o la casa davant els usuaris d'aquesta.  D'altra banda, es cobreix des de la sostracció i altres danys materials de béns de l'usuari de l'habitatge fins al robatori de diners en metàl·lic.

“Com a grup assegurador, el nostre propòsit és desenvolupar solucions innovadores capaces de donar resposta a les noves tendències socials i necessitats dels nostres clients. Per això, i vist el creixement de les residències d'ús turístic, hem fet un pas més en la nostra proposta de valor del ram de Llar dissenyant unes cobertures a la mesura d'aquesta mena d'habitatge”, explica el director d'Assegurances de Particulars de Negoci Tradicional de GCO, Antonio Tejero.

Occident complementa l'oferta de Llar arrendador

A més, les companyies de negoci tradicional de GCO han complementat Llar arrendador, la seva assegurança per a habitatges en règim de lloguer (no turístic), amb un nou pack opcional de defensa jurídica de l'arrendador. Aquest complement inclou, entre altres, una prestació en cas de subministraments impagats, el cost dels panys per reclamació de rendes impagades i servei de neteja de l'habitatge després de desnonament.