Occident llança la seva nova assegurança Autocaravanes i Càmpers

"La companyia presenta un producte dissenyat amb cobertures i serveis específics per a aquesta mena de vehicles, la demanda dels quals segueix en augment."

El sector del caravàning continua sumant adeptes any rere any, amb més de 200.000 autocaravanes i càmpers que han recorregut la geografia espanyola durant els mesos de juliol i agost. Atès l'interès creixent en aquesta forma de turisme, Occident ha llançat la seva nova assegurança Autocaravanes i Càmpers, que ofereix cobertures opcionals més àmplies i adaptades a les característiques d'aquests vehicles.

Com a novetat, l'assegurança d'autocaravanes i càmpers d'Occident inclou la cobertura de responsabilitat civil del campista, que protegeix l'assegurat davant possibles danys causats a tercers, específicament a altres usuaris registrats al càmping on estigui acampat. A més, la pòlissa cobreix el material esportiu del campista amb les garanties de danys propis, incendi i robatori, així com els danys a l'equipatge personal. També es té en compte la cobertura dels danys a l'interior de l'habitacle, com ara el trencament del taulell de cuina, sanitaris, miralls o vidres.

Aquesta assegurança no només garanteix la protecció integral del vehicle amb cobertures específiques, sinó que també ofereix una àmplia gamma de garanties dissenyades per satisfer les necessitats dels conductors d'aquests vehicles. A més de la responsabilitat civil obligatòria per a vehicles de motor, la pòlissa cobreix la responsabilitat civil de l'assegurat com a vianant o ciclista, els danys causats per fenòmens atmosfèrics, i els provocats per la col·lisió amb animals cinegètics o domèstics. Així mateix, ofereix defensa jurídica davant infraccions administratives de trànsit i cobertura per accidents, tant per al conductor com per als seus ocupants.

Aquesta assegurança també inclou el servei Emergència e-car de manera gratuïta per als clients que renovin la seva pòlissa. Aquest servei ja l'utilitzen més de 13.500 assegurats. Aquest servei inclou el sistema eCall, que fa una trucada a Emergències automàticament en cas de xoc, per reduir de manera significativa el temps de resposta i millorar l'atenció en situacions crítiques.

En paraules de Rafael Moyano, director d'Automòbils d'Occident: “El creixement del sector del caravàning ha estat imparable durant els últims anys, i a Occident volem oferir solucions que s'adaptin a les necessitats específiques dels nostres clients; en aquest cas, dels conductors d'autocaravanes i càmpers. Sabem que aquesta mena de vehicle ofereix una gran llibertat i flexibilitat, per la qual cosa hem volgut incloure cobertures innovadores com la responsabilitat civil del campista i la protecció del material esportiu. Amb aquest producte, ens assegurem que els nostres clients puguin gaudir dels seus viatges amb tota la confiança i la seguretat”.

Com a serveis de cortesia per als clients, l'assegurança Autocaravanes i Càmpers inclou l'assessorament jurídic telefònic, per consultar sobre qualsevol qüestió jurídica i personal en relació amb la seva vida particular o familiar; l'orientació mèdica telefònica, que permet l'atenció mèdica a través del telèfon o mitjançant videotrucada mèdica a l'app d'Occident, així com la consulta sobre aspectes d'assistència social i assessorament psicològic.

El segment càmper, la nova reina del caravàning

L'auge del caravàning a Espanya va començar a consolidar-se el 2015, quan les vendes d'aquests vehicles van passar de 2.491 unitats a més de 9.000 en només quatre anys (2019). Amb l'arribada de la pandèmia el 2020, l'interès per aquesta mena de vehicles es va incrementar significativament, ja que permeten viatjar de manera segura i ofereixen més llibertat que altres formes de turisme. El 2023, les vendes de vehicles càmper van créixer un 20,8 % i es van convertir en l'opció més popular d'aquesta categoria de vehicles, gràcies al seu cost més baix i la seva mida compacta, segons dades de l'Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravàning (ASEICAR).