Occident, la nova marca de Seguros Bilbao, fomenta l'art i la cultura patrocinant el moviment Fair Saturday

"D'aquesta manera, la marca que unificarà les companyies de Negoci Tradicional de GCO (Grup Catalana Occident) prolonga el compromís que Seguros Bilbao manté amb el moviment des de fa vuit anys."

Occident, la nova marca de Seguros Bilbao, posa de manifest el seu compromís amb l'art i la cultura amb impacte social patrocinant la nova edició del moviment Fair Saturday. Així, la marca que unirà les companyies de Negoci Tradicional de GCO prolonga per vuitè any consecutiu l'acord que Seguros Bilbao mantenia amb aquesta iniciativa global, que dona prioritat a la cultura i a l'empatia social cap als més vulnerables de la societat.

Amb la finalitat de promoure un món més just, virtuós i sensible a les necessitats de les persones, el moviment cultural Fair Saturday celebra l'últim dissabte del mes de novembre una jornada amb activitats vinculades a l'art i a la cultura, entre les quals s'inclouen espectacles de música i teatre, totes en benefici de causes socials triades pels mateixos artistes que participen en el moviment.

Aquesta nova edició, que va tenir lloc dissabte, 25 de novembre, ha tornat a mobilitzar d'una manera massiva la ciutadania, amb més de 180 organitzacions culturals i col·lectives d'artistes, espais i projectes socials participants per mitjà d'un programa de prop de 100 esdeveniments.

Així, Seguros Bilbao, per mitjà de la marca Occident, reitera el seu suport al moviment a fi de promoure l'art i la cultura al territori basc, així com fomentar una societat més justa i empàtica. En mots del director general adjunt comercial de l'asseguradora, José Manuel Ereño, “a Seguros Bilbao sempre hem estat lligats a l'impuls de la cultura, les arts i l'esport, atès que tenen un gran impacte positiu en la nostra societat”. En aquest sentit, afirma que “ens enorgulleix continuar al costat d'aquesta iniciativa a través d'Occident, ja que dignifica les persones i aconsegueix un desenvolupament humanitzat per mitjà de la cultura i l'empatia social”.

Per part seva, el fundador i director de la Fundació Fair Saturday, Jordi Albareda, va expressar el seu agraïment a Seguros Bilbao i a Occident pel seu continu suport en l'organització d'aquesta iniciativa. “Amb la col·laboració d'entitats de referència en la nostra societat, com ara Seguros Bilbao i a partir d'ara Occident, aconseguim mobilitzar milers de persones amb un objectiu comú.”

Des del seu naixement, el moviment Fair Saturday ha sumat als seus cartells milers d'entitats culturals, projectes socials i artistes, i ha estat present a quinze seus socials i a més de 150 ciutats d'arreu del món. Avui dia, a Bilbao i Biscaia s'hi han organitzat vuit edicions, que sumen més de 500 esdeveniments, 7.000 assistents i 250.000 € obtinguts per a projectes socials.

Sobre Occident

GCO (Grup Catalana Occident) va anunciar a finals de febrer la unificació de les companyies de negoci tradicional (Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros, Seguros Bilbao i NorteHispana Seguros) en una sola marca anomenada «Occident». Aquesta unió s'emmarca en el procés de simplificació corporativa que el grup assegurador va iniciar fa anys i que té com a objectiu aconseguir una organització més àgil, que respongui de manera ràpida i efectiva a les demandes del mercat.

El procés d'unificació s'emprendrà en dues fases: en primer lloc, previsiblement a final del 2023, es farà efectiva la fusió societària d'Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao, que passaran a operar sota la marca Occident. En una segona fase, prevista per a més endavant, s'hi integrarà també NorteHispana Seguros.