Occident mostra el seu suport als malalts d'ELA en el festival DalecandELA

"La Fundació Occident també ha signat un acord amb BioBizkaia i DalecandELA per finançar un projecte d'investigació sobre l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA)"

Occident ha renovat com a patrocinador oficial del festival DalecandELA, que té com a objectiu donar visibilitat als malalts d'ELA (Esclerosi Lateral Amiotròfica) i els seus cuidadors. El festival, que se celebra per tercer any consecutiu, tindrà lloc els dies 20, 21 i 22 de setembre a Getxo (Bizkaia).

Amb motiu de la col·laboració, Occident patrocinarà i donarà nom a la “Travessia Occident Getxo per l'ELA”, que comptarà amb dos recorreguts per les aigües de la platja d'Ereaga, el primer amb 4,6 km nedant i el segon, més popular, amb 2 km, ambdós amb sortida i arribada al Port Vell de Getxo. A més, la companyia també patrocinarà una sessió matinal de ioga.

En l'àmbit musical, Occident serà el patrocinador del concert “Tarque & La Asociación del Riff”, el projecte encapçalat per Carlos Tarque, vocalista del conegut grup musical M Clan. El festival, organitzat per l'entitat sense ànim de lucre DalecandELA, ha confirmat la participació de grups i artistes reconeguts com Burning, Los Brazos, Still RIver, Cordovas i Smile en la programació d'aquesta edició.

En paraules del director general d'Occident, Juan Closa, “accions com el festival DalecandELA són molt necessàries per ajudar a visibilitzar malalties com l'ELA. A Occident, treballem per donar resposta a les necessitats dels nostres clients i, per això, donem suport a iniciatives com aquesta que ajuden a millorar el benestar de la societat”.

L'associació DalecandELA, fundada el 2019, treballa per donar visibilitat a aquesta malaltia davant la societat, els governs i les institucions; per recaptar fons per a la seva recerca; i per ajudar a millorar la qualitat de vida dels afectats per ELA. El 2023, el festival va congregar més de 10.000 participants durant el cap de setmana.

Suport a la investigació de l'ELA

En línia amb el patrocini d'aquest festival, la Fundació Occident ha signat un acord amb BioBizkaia i DalecandELA per finançar un projecte d'investigació sobre l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA). Aquest projecte, anomenat “TranslationalStress”, està dirigit per la doctora Rosario Sánchez Pernaute. El seu objectiu és el desenvolupament de teràpies personalitzades, ja sigui mitjançant teràpia gènica o farmacològica, que modulin la resposta de les cèl·lules a l'estrès (ISR). La meta final és accelerar el procés per arribar a un proper assaig clínic de manera ràpida, segura i eficaç.