Occident, la nova marca de Seguros Bilbao, mostra el seu suport als malalts d'ELA en el Festival DalecandELA que ha reunit 10.000 participants

"La marca, que integrarà les companyies de Negoci Tradicional de GCO (Grup Catalana Occident), s'uneix al festival solidari per donar visibilitat a les persones malaltes d'ELA i els seus cuidadors al País Basc."

Occident, la nova marca de Seguros Bilbao, s'ha convertit en el patrocinador oficial del Festival DalecandELA, l'esdeveniment solidari celebrat a Getxo del 8 al 10 de setembre, que té per objectiu visibilitzar els malalts d'ELA (Esclerosi Lateral Amiotròfica) i els seus cuidadors. El festival ha congregat més de 10.000 participants durant el cap de setmana.

Amb motiu de la col·laboració, Occident ha patrocinat i donat nom a la “Travessia Occident Getxo per l'ELA”, que ha comptat amb dos recorreguts per les aigües de la platja d'Ereaga, amb sortida i arribada al Port Vell de Getxo: el primer, de 4,6 km nedant; i el segon, més popular, de 2 km. A més, Occident ha patrocinat diverses activitats esportives: una sessió matinal de ioga, travessies en pàdel surf adaptat, i diverses activitats de rugbi. La presència de la marca asseguradora s'ha centrat en la zona d'esports del festival i en l'escenari principal, on han actuat artistes com Ariel Rot, La Bien Querida i Smile.

En paraules del director general adjunt comercial de Seguros Bilbao, companyia que aviat s'integrarà a Occident, José Manuel Ereño, “com a companyia asseguradora, treballem per donar resposta a les necessitats dels nostres clients i aportar-los benestar. En aquest sentit, fer costat a aquelles iniciatives que ajuden a millorar la nostra societat, com el Festival DalecandELA, està alineat amb els nostres valors intrínsecs com a organització”.

Des del seu naixement l'any 2019, l'associació DalecandELA ha treballat amb els objectius de donar visibilitat a aquesta malaltia davant la societat, governs i institucions; per recaptar fons per a la seva recerca; i per ajudar a millorar la qualitat de vida dels afectats per ELA.

Sobre Occident

GCO (Grup Catalana Occident) va anunciar a finals de febrer la unificació de les companyies de Negoci Tradicional (Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros, Seguros Bilbao i NorteHispana Seguros) en una sola marca anomenada Occident. Aquesta unió s'emmarca en el procés de simplificació corporativa que el grup assegurador va iniciar fa anys i que té com a objectiu aconseguir una organització més àgil, que respongui de forma ràpida i efectiva a les demandes del mercat.

El procés d'unificació s'emprendrà en dues fases: en primer lloc, previsiblement a finals del 2023, es farà efectiva la fusió societària d'Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao, que passaran a operar sota la marca Occident. En una segona fase, prevista per a més endavant, s'hi integrarà també NorteHispana Seguros.