Seguros Bilbao, que aviat serà Occident, patrocina l'exposició Gego. Mesurant l'infinit al Museu Guggenheim Bilbao

"L'exposició està dedicada a l'artista germànicoveneçolana Gertrud Goldschmidt (Gego), la trajectòria de la qual, de més de quatre dècades, està marcada per la plàstica, la investigació, la innovació i la docència. "

Seguros Bilbao, que aviat serà Occident, aposta pel foment dels arts i la cultura amb el patrocini de la retrospectiva Gego. Mesurant l'infinit es podrà visitar al Museu Guggenheim Bilbao del 7 de novembre de 2023 al 4 de febrer de 2024. Comissariada per Geaninne Gutiérrez-Guimarães, l'exposició convida a fer un recorregut complet per la trajectòria artística de l'artista germànicoveneçolana Gertrud Goldschmidt, coneguda com Gego, i analitza les aportacions formals i conceptuals de la seva obra.

Per mitjà de prop de 150 objectes, com escultures, dibuixos i imatges fotogràfiques, l'exposició ofereix una visió completa de l'obra d'una de les artistes més significatives de l'escena llatinoamericana. Així mateix, la mostra posa en relleu l'amplitud de la seva pràctica multidisciplinària en estar marcada per un profund compromís amb la plàstica, però també amb la investigació, la innovació i la docència.

Aquest patrocini s'emmarca en la col·laboració que Seguros Bilbao té amb el Museu Guggenheim Bilbao com a patró de la institució. Des dels inicis de la relació de totes dues entitats, la companyia asseguradora ha col·laborat en nombroses ocasions amb el museu per contribuir en el desenvolupament de les seves activitats, així com en la difusió de la feina de figures rellevants del panorama artístic modern i contemporani, com Yoko Ono, Lee Krasner o Joana Vasconcelos.

En paraules del director general adjunt comercial de Seguros Bilbao, José Manuel Ereño: «Amb el nostre patrocini, apropem a la ciutadania aquesta exposició i rendim homenatge a Gego, una de les artistes llatinoamericanes més rellevants de la segona meitat del segle XX.» En aquest sentit, afirma que «ens enorgulleix acompanyar el Museu Guggenheim Bilbao en la seva tasca de foment de les arts i la cultura en la societat».

Per part seva, el director general del Museu Guggenheim Bilbao, Juan Ignacio Vidarte, va remarcar la importància de la col·laboració de les organitzacions per fomentar la cultura, i va agrair a Seguros Bilbao «el suport sostingut que l'asseguradora els ha brindat des dels seus inicis».

Seguros Bilbao, patró de la institució artística bilbaïna

A principis de l'any 2022, Seguros Bilbao va renovar el seu acord de patrocini amb el Museu Guggenheim Bilbao per un període de cinc anys més. Gràcies a aquest conveni, l'asseguradora, que aviat es convertirà en Occident, va poder posar de manifest el seu compromís amb l'art i la cultura i recordar l'aposta visionària que va fer fa 25 anys com a patró del museu.

Sobre Occident

GCO (Grup Catalana Occident) va anunciar a finals de febrer la unificació de les companyies de negoci tradicional (Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros, Seguros Bilbao i NorteHispana Seguros) en una sola marca anomenada «Occident». Aquesta unió s'emmarca en el procés de simplificació corporativa que el grup assegurador va iniciar fa anys i que té com a objectiu aconseguir una organització més àgil, que respongui de manera ràpida i efectiva a les demandes del mercat.

El procés d'unificació s'emprendrà en dues fases: en primer lloc, previsiblement a finals del 2023, es farà efectiva la fusió societària d'Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao, que passaran a operar sota la marca Occident. En una segona fase, prevista per a més endavant, s'hi integrarà també NorteHispana Seguros.