«La teva ciutat s'omple de pianos» omplirà de música els carrers de Girona

"La iniciativa promou la divulgació i la pràctica universal de la música a través de la participació ciutadana. "

Fundació Occident, de GCO (Grup Catalana Occident), i el Concurs Internacional Maria Canals, en col·laboració amb l'Ajuntament de Girona i la Fundació La Ciutat Invisible, porten la iniciativa «La teva ciutat s'omple de pianos» a Girona el divendres 4 d'octubre amb set pianos de cua, dos dels quals de gran cua, repartits per ubicacions destacades de la ciutat.

Entre les 11.00 i les 20.00 h, els set pianos estaran a disposició de músics professionals, estudiants de música, aficionats, professors i alumnes de centres escolars, nens i qualsevol persona espontània que vulgui viure l'experiència d'aquesta iniciativa singular.

Els set pianos es podran trobar les ubicacions següents:

1. Plaça de Sant Feliu

2. Plaça de la Independència

3. Plaça del Vi

4. Rambla/ Carrer de l’Argenteria

5. Carrer de les Hortes/ Santa Clara

6. Pont de Pedra/Rambla

7. Casa de Cultura

Els millors moments de la jornada es podran compartir a les xarxes socials mitjançant fotografies, vídeos i missatges amb l'etiqueta #PianosGirona.

«Estem molt contents que els carrers de Girona s'omplin de pianos, de música i de cultura. Es tracta d'una gran iniciativa per acostar la cultura a la ciutadania i fer-la més accessible, objectiu que compartim plenament des de l'Ajuntament de Girona», afirma Quim Ayats Bartrina, tinent d'alcalde i regidor de cultura de l'Ajuntament de Girona.

El programa «La teva ciutat s'omple de pianos» pretén promoure la divulgació i la pràctica universal de la música a través de la participació ciutadana. Es tracta d'una de les activitats més destacades que organitzen de manera conjunta la Fundació Occident i el Concurs Maria Canals per acostar la música a la població de tota la geografia espanyola.

«Ens entusiasma portar la iniciativa a Girona, una ciutat tan implicada amb la cultura i que coneixem força bé per la nostra col·laboració amb la Fundació Ciutat Invisible i el nostre projecte "Poetitza't. Poesia a les aules". Esperem que tot el món s'acosti a conèixer aquesta jornada musical tan especial i animem tots els gironins i visitants a gaudir d'aquests set pianos que, sens dubte, animaran els carrers de la ciutat», afirma el director de Fundació Occident, Ignacio Gallardo-Bravo.

Per part seva, Jordi Vivancos, director del Concurs Maria Canals, indica que «aquesta iniciativa ens permet acostar la música i, en concret, el piano a tota la societat, a més d'ajudar-nos a descobrir nous talents del piano i a fomentar la participació en el Concurs Internacional de Música Maria Canals».