La iniciativa "La teva ciutat s'omple de pianos" de Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals arriba a Sant Sebastià

"El 24 de setembre, 8 pianos de cua vestiran alguns dels espais emblemàtics de la ciutat."

La Fundació Jesús Serra, del Grup Catalana Occident, i el Concurs Internacional de Música Maria Canals tornen a acostar la pràctica del piano a la població amb la seva iniciativa La teva ciutat s'omple de pianos. Divendres 24 de setembre, en diferents racons de Sant Sebastià hi haurà 8 pianos de cua preparats per convertir aquests espais en autèntics escenaris de música a l'aire lliure.

Gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de Donostia-Sant Sebastià, l'Escola Municipal de Música i Dansa, el Conservatori Francisco Escudero i el Centre Superior de Música del País Basc-Musikene, els donostiarres i tots els visitants de la ciutat basca podran gaudir de l'art i la fusió musical en un marc inigualable.

Els pianos estaran situats en espais emblemàtics, com el Peine del Viento, Tabakalera o el Kiosco Boulevard. A més, coincidint amb la celebració de la 69a edició del Festival de Sant Sebastià, un d'aquests instruments de corda es col·locarà a les terrasses del Kursaal. La plaça de la Constitució, el parc Alderdi Eder, Musikene o el Buen Pastor seran altres de les localitzacions on els vianants podran gaudir de tota mena de repertoris.

Entre les 11 del matí i les 8 de la tarda, els pianos es posaran a disposició de músics professionals, estudiants de conservatori i escoles de música, nens i aficionats per convertir Sant Sebastià en un gran escenari de música en directe. Entre les joies musicals, destaquen dos pianos de gran cua, que habitualment només es troben en els grans auditoris i que per un dia estaran a l'abast de tota la ciutadania.

Les localitzacions dels 8 pianos a Sant Sebastià seran:
1.- Kiosco Boulevard
2.- Terrasses del Kursaal
3.- Plaça de la Constitució
4.- Parc Alderdi Eder
5.- Peine del Viento
6.- Musikene / plaça Julio Caro Baroja
7.- Tabakalera / plaça Nestor Basterretxea
8.- Buen Pastor / carrer Urdaneta

Els millors moments de la jornada es podran compartir a les xarxes socials a través de fotografies, vídeos i missatges amb l'etiqueta #PianosSanSebastian #PianoakDonostia.

El projecte La teva ciutat s'omple de pianos té com a objectiu promoure la divulgació i la pràctica universal de la música a través de la participació ciutadana. Es tracta d'una de les activitats més destacades que organitzen de manera conjunta la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals per apropar la música a la població de tota la geografia espanyola.

Per a La teva ciutat s'omple de pianos, Sant Sebastià és una parada molt especial, ja que és una ciutat amb una vinculació molt forta amb l'art, la música i la cultura. Estem molt emocionats de poder portar la música a les persones i d'oferir a qualsevol pianista la possibilitat de tocar autèntiques joies musicals”, va afirmar el director de la Fundació Jesús Serra, Ignacio Gallardo-Bravo. I va afegir que “volem agrair el suport que ens han ofert tant l'Ajuntament com l'Escola Municipal de Música i Dansa, el Conservatori Francisco Escudero i el Centre Superior de Música del País Basc-Musikene perquè la nostra tornada s'hagi fet realitat”.

Per part seva, el director del Concurs Maria Canals, Jordi Vivancos, també va recalcar la importància d'aquest projecte: “En aquests moments, és important aportar vida a la societat i oferir-li iniciatives tan boniques com La teva ciutat s'omple de pianos. Acostem la música i el piano, però també és important donar a conèixer els millors talents del país i fomentar la participació en el prestigiós Concurs Internacional de Música Maria Canals”.

El regidor de Cultura, Jon Insausti, va declarar que: “Per a una ciutat tan implicada amb la cultura com Donostia, iniciatives com aquesta són una gran notícia, ja que acosten la música a la ciutadania d'una forma interactiva i permeten que les i els donostiarres comparteixin el seu talent amb les seves veïnes i veïns”.

L'estreta col·laboració entre la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals ha permès portar aquesta activitat cultural a diverses ciutats de tot el territori, com Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Cadis, Màlaga, Salamanca, Toledo, Santiago de Compostel·la, València, Lleó o Granada. Després de Sant Sebastià, la iniciativa viatjarà a la ciutat de Madrid el 7 d'octubre i a Saragossa el 22 del mateix mes.