Press room

La teva ciutat s’emplena de pianos, una iniciativa de la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals, arriba a Lleó

"La Fundació Jesús Serra, del Grup Catalana Occident, i el Concurs Internacional de Música Maria Canals comencen el 2019 la seva reconeguda iniciativa La teva ciutat s’emplena de pianos, amb la qual inundaran de música els carrers de Lleó el divendres 10 de maig. El centre de la ciutat es convertirà en un escenari de música a l’aire lliure amb 7 pianos de cua perquè els lleonesos i els seus visitants puguin gaudir d’aquesta iniciativa tan original, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Lleó."

Els instruments se situaran en espais emblemàtics del nucli històric, recorrent la ruta del Camí de Santiago que travessa la ciutat des de la catedral de Santa María de Regla (una de les grans joies de l’art gòtic a Espanya) fins a l’Hostal de San Marcos. La història, l’art i la música s’uniran en emplaçaments com la romànica basílica de San Isidoro, on es van celebrar les primeres corts del regne de Lleó el 1181 i que, a més d’allotjar el Panteó reial, guarda el famós calze de Doña Urraca; o la Casa Botines, que constitueix una de les tres úniques obres que Gaudí va crear fora de Catalunya.

Entre les 11 del matí i les 8 de la tarda, aquests pianos es posaran a disposició de músics professionals, estudiants de conservatori, escoles i aficionats que convertiran Lleó en un gran escenari de música en directe. Entre aquestes joies musicals destaquen dos pianos de gran cua, instruments que habitualment només es troben a les sales de concert i que, per un dia, de forma excepcional, estaran a disposició de tota la ciutadania. Aquests instruments són un Bosendorfer Imperial i un Yamaha CFIII. La resta de pianos de cua són Yamaha C7 (tres quarts de cua) i C3 (cua mitjana).

La comunitat educativa de Lleó s’ha bolcat amb aquesta iniciativa, per la qual passaran desenes de nens de les escoles de la ciutat. Tots podran gaudir d’una classe magistral i de l’experiència de tocar el piano que guiaran el director del Concurs Internacional de Música Maria Canals Jordi Vivancos i el personal qualificat del Conservatori Professional de Música de Lleó.

Les localitzacions dels 7 pianos a Lleó:

Església de Santa Ana (Santa Ana, 44). Inici del Camí de Santiago al casc antic de la ciutat.

Plaça del Grano.

Edifici de Botines de Gaudí (davant de la façana) (plaça de San Marcelo, 5).

Catedral de Lleó (plaça de Regla).

Plaça de Santo Martino.

Real Colegiata de San Isidoro (davant de la façana) (plaça de San Isidoro, 4).

Hostal de San Marcos.

Els millors moments de la jornada es podran compartir a les xarxes socials a través de fotografies, vídeos i missatges, amb l’etiqueta #PianosLeon.

El projecte La teva ciutat s’emplena de pianos té com a objectiu promoure la divulgació i la pràctica universal de la música a través de la participació ciutadana. Es tracta d’una de les activitats més destacades que organitzen de manera conjunta la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals per apropar la música a la població de tota la geografia espanyola.

“Aquesta iniciativa comença el 2019 en una ciutat molt lligada amb la cultura i l’art. És un autèntic plaer compartir-la amb tots els lleonesos i els seus visitants perquè puguin gaudir encara més de la ciutat i dels seus monuments”, afirma Nacho Gallardo, director de la Fundació Jesús Serra. Per part seva Jordi Vivancos, el director del Concurs Maria Canals, recalca la importància d’aquest projecte perquè “hem trobat una manera d’apropar la música i el piano a tota la societat, i de donar a conèixer i fomentar la participació dels millors talents del país amb el prestigiós Concurs Internacional de Música Maria Canals”.

Margarita Torres, regidora de Cultura, Patrimoni i Turisme de la ciutat, va afirmar que “Lleó ha tingut sempre una gran sensibilitat cap a la música, i donem suport a aquest art amb l’organització d’esdeveniments com el Festival Internacional d’Òrgan o el Cicle de Músiques Històriques, i també als nostres conservatoris i a les escoles. Aquesta setmana ens sumarem, a més, a aquest projecte que fa sortir els pianos als carrers perquè tothom en pugui gaudir”.

L’estreta col·laboració entre la Fundació Jesús Serra i el Concurs Maria Canals ha permès presentar aquesta activitat cultural a diverses capitals com Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, Cadis, Màlaga, Salamanca, Toledo, Santiago de Compostel·la o València. Després de Lleó, la iniciativa viatjarà a la ciutat de Granada el 20 de setembre.

Contact for press and media